$KY/KLÁN
$KY/KLÁN
Menü
 
Fórum

Fórum

 
Chatbox
 
Viccek
A nap vicce
 
Konfigolás
Saját konfigfájl létrehozása
Az első lépés a konfigolásban, hogy létrehozd a saját konfigfájlodat.

De előbb egy pár szó az ET működéséről:
Az ET a beállításaidat egy etconfig.cfg fájlban tárolja. Ebből a fájlból többet is találhatsz. Minden modban, minden profilhoz külön konfigfájl tartozik. Ezeket a fájlokat az ET minden alkalommal frissíti amikor az adott modban játszol. Ezért ezek helyett egyet fogunk csak használni.
Ennek az az előnye, hogy elég egy helyen átírni a beállításaidat. Viszont a hátránya az, hogy a játékban beállított értékek csak a játék idejére maradnak érvényben. Ezért - ha azt akarod, hogy megmaradjanak - ezeket a beállításokat mindig a konfigfájlban kell elvégezni.

És most nézzük a tennivalókat:
1. Fogj egy frissen telepített ET-t! Ez a lépés azért kell, hogy a korábbi próbálkozásaid ne zavarjanak.(Ha biztos vagy magadban, akkor ezt a lépést kihagyhatod)
2. Csatlakozz egy szerverre és állítsd be a megszokott beállításaidat! Ha minden a megszokott módon működik, lépj ki a programból!
3. Keresd meg a frissen elkészült etconfig.cfg fájlt a szervernek megfelelő mod mappáján belül a profiles mappában a userneved alatt! Ellenőrizd a fájl dátumát! Ha nem friss, akkor rossz fájlt találtál meg.
4. A megtalált etconfig.cfg fájlt másold be az etmain mappába és nevezd át autoexec.cfg névre! Az autoexec.cfg fájlt az ET automatikusan lefuttatja.
5. Az eredeti etconfig.cfg fájlból törölj mindent és állítsd írásvédettre! Innentől kezdve az ET nem tud a fájlba írni. (Ezt később minden modnál javaslom elvégezni)

Így most van egy saját konfigfájlod, amit matathatsz kedvedre.

Üdv,
lenus
Névtelen
Beküldve: 2007.03.27. 14:23
Billentyűkódok
Egy kis segítség a bindeléshez. Az alábbi listában megtalálod a bindeléskor szükséges billentyűkódokat

ESCAPE F1 F2 F3 F4 F5 F6 F7 F8 F9 F10 F11 F12 PAUSE
` 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 - = BACKSPACE
TAB Q W E R T Y U I O P [ ]
CAPSLOCK A S D F G H J K L ; ' ENTER
SHIFT Z X C V B N M , . / SHIFT \
CTRL ALT SPACE

Alphabet:
A-Z

Numbers:
0-9

Function keys:
F1-F12

Punctuation:
-[]/\'.,;~=
ESCAPE, SPACE, TAB, SHIFT, CTRL, ALT, ENTER, BACKSPACE, PAUSE

EDIT:
INS, HOME, PGUP, DEL, END, PGDN

ARROW:
UPARROW, DOWNARROW, LEFTARROW, RIGHTARROW

NUMERIC:
KP_SLASH, *, KP_MINUS, KP_HOME, KP_UPARROW, KP_PGUP, KP_PLUS, KP_LEFTARROW, KP_5, KP_RIGHTARROW, KP_END, KP_DOWNARROW, KP_PGDN, KP_ENTER, KP_INS, KP_DEL

MOUSE:
Left mouse button: MOUSE1
Right mouse button: MOUSE2
Middle mouse button: MOUSE3
More mouse buttons: MOUSE4, MOUSE5 (some mice have extra buttons)
Mousewheel scroll up: MWHEELUP
Mousewheel scroll down: MWHEELDOWN
Névtelen
Beküldve: 2007.03.27. 14:48
Ultimate Training by Inf3rn0
Bevezető

A most következő cikkben az Enemy Territory config script nyelvével fogtok megismerkedni.
Mivel a játék Quake motorra épült, ezért a script nyelve is nagyjából megegyezik a Quake-ével. A nyelv
megtanulása azért hasznos, mert ezzel a tudással mindenki felépítheti a saját személyre
szabott configját, ami számára a legmegfelelőbb.


Modok

Az ET-hez megjelent három fontosabb mod: az etpro, a TF és a TCE. A modok kiegészítők, melyek használatával
megváltozhat a játék kinézete, a hanghatások, stb. Ami számunkra fontos, az az etpro mod, melynek megalkotója Bani. Az etpro sok hatással nincs a játék kinézetére, viszont nagyon sok hasznos dolgot kapunk vele script írás szempontjából, ezért fontos, hogy ezzel a moddal induljon a játék. Ezt úgy érhetjük el, hogy átírjuk az ET parancsikonját: ET.exe +set fs_game etpro, így ha ezzel indítjuk el a játékot, akkor az etpro modot fog használni. Ez fontos, ha localhostban kísérletezünk a scriptjeinkkel. Például a Spawn-váltó, vagy a Class-váltó csak ebben a modban működik. Az etpro használatával a demók és screenshot-ok pedig az etpro mappába kerülnek majd, és nem az etmain-ba.


A konzol

A játékban a konzolt a ~ lenyomásával érhetjük el. Magyar billentyűzeten a 0-t javaslom.
A konzolba különböző parancsokat
gépelhetünk be. Ha csak simán beírunk valamilyen szöveget pl: Sziasztok, akkor ezt az
üzenetet kiírja a szerveren lévő összes játékosnak. Ha viszont / jelet teszünk a parancsunk
elé, akkor az a különböző változókra fog vonatkozni. A konzolt a Page Up ill. Page Down
billentyűkkel és a nyilakkal lehet görgetni. A Ctrl+End kombinációval a konzol végére ugrunk.
Az Alt+~ és Ctrl+~ kombinációkkal pedig kinagyíthatjuk illetve összezsugoríthatjuk a konzolt.
Mindez természetesen a magyar billentyűzetre igaz. Ha egy parancs hosszú, mint például:

/cg_atmoshericeffects 0, akkor elegendő beírnunk a /cg_atm-et, majd a Tab billentyű
lenyomásával választhatunk a felkínált lehetőségek közül. Ha lehagyjuk a parancsnál a változó értékét,
akkor a konzol nem üresre állítja, hanem kiírja azt, például: /name-ra kiírja a nevünket. A lényeges konzol parancsok
megtalálhatók a függvény típusú változók táblázatában.


A nyelv

Ez a script nyelv nagyon egyszerű a többi ilyen nyelvhez képest (pl: Javascript). A változókat
a set paranccsal hozhatjuk létre, és adhatunk nekik értéket. Ha már létezik a változó, akkor akár el is hagyhatjuk a set-et. Alapvetően két típusú változó
különböztethető meg: a függvény és az adat. Az előbbi a hasznosabb számunkra, mivel a
nyelv korlátai miatt adatkezelés nem lehetséges. Ez alatt azt értem, hogy például egy számhoz
nem adhatunk hozzá mondjuk kettőt, vagy egy mondatból nem vághatunk ki egy szót, és nem írathatjuk ki semmilyen adatváltozó értékét a programunkban, csak a konzolban. Mi is létrehozhatunk adatváltozót a set
paranccsal, de ennek ilyen körülmények között semmi értelme, mert a változót nem tudnánk
kezelni, és a létrehozható változók száma véges, tehát pazarlás lenne. Ha túl sok változót
hoztunk létre, akkor a játék leáll, és a konzol ablakban megjelenik a MAX_CVARS hibaüzenet.
Ebben az esetben csak a játék újraindítása segít. A dolog körülbelül 150 saját változó
megadásakor történik meg, de az új 2.6-os patch megnöveli a létrehozható változók számát.
Természetesen adatváltozót nem fogunk létrehozni, azonban a függvény típusú változót is
ugyanúgy a set paranccsal kell megadnunk.

A játék minden indításnál alapból létrehoz változókat, az adatoknak kezdőértéket is ad, ezeket mi bizonyos megkötések mellett változtathatjuk.

A korlátozások attól függenek, hogy az adott szerver, amin éppen játszani kívánunk milyen
beállításokat enged meg. Például állíthatunk kedvünk szerint az egér érzékenységén, vagy a
fényerőn. Ha minden változónkat rendben találja a szerver, akkor a

Punkbuster a következő
üzenetet írja konzolba: 0 cvar violation, ha azonban a szervernek nem megfelelő
beállításokat használunk, akkor a punkbuster warning üzenetet ír ki melyben megjelöli a
nem megfelelő változót, melyet ha véges határidőn belül nem írunk át megfelelően,
kirúg minket a szerver. Ezért kell vigyázni, hogy mit hogyan állítunk be. A fontosabb
változók felsorolásánál ismertetem az általánosan elfogadott határértékeket is. A configolásban
tehát csak saját függvény létrehozásának van értelme, mellyel azonban így is nagyon sok
dolog megoldható, mint például spawn-váltó vagy saját voice-chat.


Adat típusú változók

Az adat típusú változóknak több fajtája van, melyeket a változók kezdete szerint
csoportosíthatunk, úgy mint cg, r vagy akár b, az alábbi táblázat tartalmazni fogja ezek közül a
fontosabbakat. A b kezdetűek például az etpro-val kerültek a játékba, előtte nem léteztek. Egy másik
csoportosítás szerint pedig kétfajta adatváltozó létezik: a szám és a szöveg típusú. Szám például az
egér érzékenysége, szöveg pedig a nevünk a játékban. A szövegnek színt is adhatunk a ^
szimbólummal, melyet az AltGr+3 kombinációval varázsolhatunk elő magyar billentyűzeten. A ^ jel után be kell
írni az adott szín kódját, például a fehéré: 7 (a színkódokról is csináltam
táblázatot). Annyit még megjegyeznék, hogy minden karakterre, még akár a $ jelre is ad valamilyen színt a program.
Így például ha kék-fehér bélát szeretnétek névnek, akkor a /name ^7B^4e^7l^4a parancs segít.


Függvény típusú változók

Kétféle függvényt különböztethetünk meg: amit mi hoztunk létre, és amit a játék. A script
írás arról szól, hogy ezeket hogyan használjuk fel. Saját függvényünkben értéket
adhatunk adatváltozóknak, vagy futtathatunk más függvényeket. Az utasítások között a ; jel az
elválasztó. A saját függvényünknek a set paranccsal adunk értéket. Példa a használatára: /set sajatfgv
"micsinal1; micsinal2; micsinal3". A script nyelvben alapvetően csak az angol Abc-ben
szereplő karakterek használhatók, ez alól csak néhány parancs kivétel, melyekben szöveget
íratunk ki. Saját függvényt a vstr paranccsal futtathatunk, a játék függvényeinek pedig csak
a nevét kell beírni, mint például: /vsay_team medic. Az előző példában a függvény:

vsay_team, a paraméter: medic. Ha ezt beírjuk konzolba, akkor a voice-chat-ből jól ismert
"Need a medic!" felkiáltás hallatszik majd (kizárólag a csapattagoknak..). A legfontosabb
parancs a játékban a /bind. Ennek segítségével függvényt rendelhetünk az adott
billentyűhöz, például: /bind x "kill; forcetapout". Ha egy billentyűhöz függvényt rendelünk,
azt bindelésnek hívják. Az előző bindelés eredménye: ha lenyomjuk az x gombot, a
játékban öngyilkosságot követünk el.

Adott gombhoz úgy is rendelhetünk függvényeket, hogy azok a gomb lenyomására,
ill. felengedésére futnak le. Saját függvények esetén ezt a
+vstr paranccsal oldhatjuk meg. Használata a következő: /bind x +vstr lenyomas
felengedes, így az x gomb lenyomására a lenyomas függvény, felengedésére pedig a

felengedes függvény fut le. A játék függvényei közül ilyen típusú például a +attack.
Ha beírunk konzolba, akkor folyamatos tüzelésbe kezdünk,
melyet addig nem hagyhatunk abba, míg be nem gépeljük a felengedéshez tartozó -attack parancsot.
Az ilyen függvények használata kicsit eltér az előzőtől: /bind x "+attack".
Ebben az esetben az x lenyomására lövünk, felengedésére pedig beszüntetjük a tüzelést.
Ha azonban más parancsot is adunk a + vagy -attack után, akkor előbb be kell írni egy wait-et, s
csak ezután következhet az újabb utasítás (gyakorlatban: +attack; wait; vsay_team fireinthehole),
különben előfordulhat, hogy a második parancs nem fut le.
Ez például egy gránát scriptnél azt eredményezheti, hogy a dologról nem értesítjük a csapatot.
Ha nem karakter billentyűhöz akarunk hozzárendelni parancsot, akkor tudnunk kell az adott billentyű nevét,
mint például: Alt stb.. Erről is született táblázat.


Config fájlok

Az előzményekben megismerkedtünk a konzol használatával és a változókkal, azonban nem
lenne túl kényelmes minden indításnál begépelni a configunk parancsait, beállításait, mivel ez
akár több száz sor is lehet, ezért valahogyan el kell mentenünk a configunkat, hogy gyorsan,
és egyszerűen betölthessük azt. A configok betöltésére szolgál az exec parancs. Ezzel a
paranccsal csakis cfg kiterjesztésű fájlokat lehet betölteni, tehát a configunknak ilyennek kell lennie.
A fájl formátuma egyébként megegyezik a txt-jével, így egy sima
Notepaddel tudjuk szerkeszteni, vagy akár dosban is . Gyengébbek kedvéért, a Notepad
elérése Windows alatt: Start menü / Futtatás: notepad. Gyakran előforduló hiba, hogy a kiterjesztések elrejtése miatt
nem veszik észre, hogy amit elmentettek txt és nem cfg. Ilyen esetben a program nem szúrja be a megadott fájlt.
Alapértelmezett könyvtár az ET-ben az etmain, vagy a használt mod könyvtára, ami jelen esetben az etpro. Különleges fájl mindkettőben az autoexec.cfg, mert ezt a játék minden
indításkor betölti, tehát ha nem akarjuk mindig begépelni, hogy /exec
pistike_configja/config.cfg, akkor érdemes beírni az autoexec.cfg-be ezt a
parancsot. Saját confignál bezavarhatnak a játék által generált beállítások, melyeket első
indításkor a profile létrehozásánál adunk meg. Ezeket a beállításokat úgy iktathatjuk ki,
hogy vesszük az etmain-ban az etconfig.cfg-t, és mindent kitörlünk belőle, majd írásvédetté
tesszük a fájlt, hogy az ET ne tudjon írkálni bele. Ugyanezt a műveletet kell
elvégezni az etmain/profiles/pistike könyvtárban is.
A legtöbb script írása a legegyszerűbben több fájlra darabolással oldaható meg.
A cfg fájljainknak így érdemes létrehozni egy
mappát, hogy esetleges újratelepítésnél könnyű dolgunk legyen az áthelyezéssel. Legyen ez a mappa például:
etmain/configs. A leírásban ezentúl mindig erre a mappára fogok hivatkozni, tehát a scriptek
is csak itt fognak működni, ha máshova szeretnéd rakni őket, akkor az exec parancsokat át
kell majd írni bennük. Természetesen a configs mappa lehet az etpro-ban is, mivel a program
nem tud különbséget tenni a két könyvtár között. Az autoexec.cfg-hez hasonlóan létrehozhatunk
olyan cfg fájlt, melyet az adott pálya elindításánál tölt be a program. Az ilyen fájlokat
azonban csak az etpro mappába lehet rakni, és nevüknek tartalmaznia kell a pálya nevét,
amire vonatkoznak, mégpedig a következőképpen: az autoexec_battery.cfg a battery-hez
tartozó cfg fájl. Ha a pályához nem hoztunk létre fájlt, akkor a pálya elején az autoexec_default.cfg-t tölti be a program, feltéve, hogy létezik ilyen.
A pálya nevét a konzolban a /mapname paranccsal lehet lekérdezni. Ezek a fájlok alkalmasak például spawn-váltó írására.
Csapatváltásnál pedig az autoexec_allies.cfg, autoexec_axis.cfg és autoexec_spectator.cfg-k valamelyikét szúrja be a program az etpro-ból.
Segítségükkel könnyedén kidolgozhatunk akár egy class-váltót is. Természetesen
írhatunk olyan scriptet, melyben ki lehet választani a pályát, ill. csapatot, de ez körülményes lenne, és
sok változót elpazarolnánk rá, ami a szűkös készletek miatt nem lenne túl bölcs, viszont shrubet-s szervereken ugyanúgy működne.


Saját config

Saját config írásánál célszerű három dolgot különválasztani: a bindjeinket, a változóinkat és a
scriptjeinket. Én a scriptjeimnek létrehoztam a configs mappában egy programs nevű mappát,
hogy áttekinthetőbb legyen a dolog. Továbbá a configom mappáiban létrehoztam
autoexec.cfg nevű fájlokat, melyek az adott mappa tartalmát töltik be. Ez például akkor
hasznos, ha véletlenül törlöm az autoexec.cfg-t, mert akkor csak írok egy újat, amiben csak az
van, hogy exec configs/autoexec.cfg. Ugyanezért érdemes például a spawn-scriptünket úgy
írni, hogy a pályák autoexecei csak a programs mappában lévő fájlt hívják meg, mert ha
elvesznek, akkor könnyű újraírni őket. A configs mappában létrehoztam a cvars.cfg és a
binds.cfg nevű fájlokat. A bindek értelemszerűen a binds.cfg-be a grafikai -és egyéb
beállítások a cvars.cfg-be a scriptek pedig a programs mappába fognak kerülni.
Az egész szépséghibája az, hogy nem mindig tölti be rendesen az ET az autoexec.cfg-ben
megadott dolgokat, ezért előfordul, hogy be kell írni konzolba: /exec autoexec.cfg. Talán a
új patch majd kijavítja ezt a hibát is. Ha nem hoztad még létre a fájlokat, innen letöltheted.
A grafikai beállítások megírása egyszerű, azonban az
imént említett autoexec-es probléma ezeknél szokott előfordulni. A probléma oka az, hogy
sok változó beállítása csak akkor lép életbe, ha a vid_restart paranccsal újraindítjuk a játék
grafikai motorját, és ezt az újraindítást nem szokta elvégezni az autoexec.cfg. Így például:

r_picmip 3 helyett r_picmip 1-el indul el a játék, ami szebb grafikát eredményez, viszont
lassítja a gépet, és lőni is nehezebb vele. A bindeknél annyit jegyeznék meg, hogy a scripteket
igyekszem úgy írni, hogy a bindekhez ne kelljen, csak egy parancsot beírni, mert így a dolog
sokkal áttekinthetőbb, és mindenki az ízlésének megfelelő billentyűkombinációt állíthat be.
Ebben a fájlban található a saját binds.cfg-m és cvars.cfg-m, a későbbi scriptek bindjei nélkül. Annak, hogy a
configs/autoexec.cfg-ben milyen sorrendben tölti be a cfg fájlokat a program jelentősége nincsen, mert
ha például: még nem létezik olyan függvény, amire a bindben hivatkozunk, akkor azt
automatikusan létrehozza a játék, és az üres változót majd a scriptek beszúrásánál később
kitölthetjük.


scriptek írása

Az egész configolás legbonyolultabb része a scriptírás. Ha az előzőekből valamit nem értettél,
vagy csak nem olvastad el, akkor légy szíves olvasd el, vagy kérd valakitől, hogy magyarázza
el, mert különben ez a rész nem igazán fog menni. A script írást gyakorlatban a legegyszerűbb
elsajátítani, elméletben csak egy kis összefoglalót nyújtok az eddigiekből. Vettük eddig a
sima változókat, melyeket a set paranccsal állíthatunk be (/set r_gamma 1.5). Voltak a
függvények, melyeket a vstr paranccsal hívhatunk meg, ha mi hoztuk létre őket (a
létrehozásuk szintén a set paranccsal történik), ha a játék, akkor csak simán a függvény
nevével. Szóba került még a függvények másik fajtája, mely a bindeléshez kapcsolódik, és
saját függvénynél a +vstr-el használhatjuk ezeket (ugyanolyan függvények, mint amiket

vstr-el hívunk meg, csak ezeknél két függvényt kell a +vstr után írni: egyet a gomb
megnyomására, egyet a felengedésére). Ha pedig a játék által létrehozott függvényről van szó,
akkor a + és - jelekkel alkalmazzuk őket. A
továbbiakban példákon keresztül mutatom be a script írást, mely igazából programozás egy
nagyon egyszerű script nyelvben.

Forrás:
www.enemy-territory.hu
Inf3rn0
Névtelen
Beküldve: 2007.03.28. 10:57
Függvény típusú változók táblázata by Inf3rn0
Függvény neve - Mit csinál
+activate - Használja a dolgokat pl. ajtót nyit.
+attack - Elsődleges tüzelés.
+attack2 - Másodlagos tüzelés.
+back - Hátrálás.
+forward - Előre.
+leanleft - Sarkon kinézhetsz vele balra.
+leanright - Sarkon kinézhetsz vele jobbra.
+left - Balra fordulsz.
+lookdown - Lefele nézel.
+lookup - Felfele nézel.
+mapexpand - Előugrik a térkép.
+movedown - Leguggolsz.
+moveleft - Oldalazol balra.
+moveright - Oldalazol jobbra.
+moveup - Felugrasz.
+prone - Pronolsz.
+reload - Betárazod a stukkert.
+right - Jobbra fordulsz.
+speed - Sétálsz.
+sprint - Futsz.
+stats - Kitolja a statokat.
+topshots - Kitolja a topshotot.
+vstr - Saját lenyomás-felengedés függvények használata.
+zoom - Előkapod a távcsövet, azt zoomolsz.
autoRecord - Demót veszel fel, melynek neve a kezdés dátuma.
autoScreenshot - Screenshotot csinálsz a játékról nevében a dátummal.
bind - Billentyűhöz rendel utasításokat.
bindlist - Lehozza konzolba a bindjeidet.
callvote - Szavazást indíthatsz valamiről.
class - Kiírja alulra, hogy milyen kaszttal fogsz spawnolni.
clear - Törli a konzol tartalmát.
clientinfo - Rólad ír ki egy-két infót.
condump - Fájlba másolhatod a konzol tartalmát pl. condump fiel.txt.
connect - Csatlakozik a megadott szerverhez.
cvar_restart - Betölti az alapbeállításokat.
cvarlist - Listát ad az összes változóról.
cycle - Ezzel a függvénnyel a megadott változó értékét növelheted a megadott határig.
demo - Lejátsza a megadott demót.
devmap - Betölti a megadott pályát úgy, hogy cheateket is lehet használni.
disconnect - Kilépsz a szerverről.
echo - Üzenetet írsz ki.
exec - Cfg fájlt töltesz be.
fireteam - Fireteamet kezeli.
forcetapout - Elgibbeled magad, ha éleszthető vagy.
god - Halhatatlanság.
kick - Kirúgod a szerverről a megadott játékost.
kill - Öngyilkosság.
map - Betölti a szerver a megadott pályát.
MapZoomIn - Térképen közelítesz.
MapZoomOut - Térképen távolodsz.
meminfo - A memóriáról kapsz infot a konzolba.
messageMode - Un. global chat.
messageMode2 - Team chat.
messageMode3 - Fireteam chat.
messageSend - Ezzel privát üzenetet küldhetsz a megadott játékosnak.
modelist - Felbontásokat írja ki.
mp_fireteamadmin - Megnyitja a fireteamkezelő ablakot.
mp_fireteammsg - Fireteam voice-chat ablak.
noclip - Falon átjárás.
nofatigue - Örök stamina.
notready - Ready visszavonására szolgál.
openlimbomenu - Megnyitod a limbomenüt.
pause - Pause.
ping - Ezzel pingelhetsz szervereket.
play - Játék hangjait játszhatod le vele.
players - A szerveren lévő játékosokról ad infot.
quit - Kilépsz a játékból.
rcon - Szerver beállításait módosíthatod vele. Pl: rcon password g_gravity 200
rconAuth - Rcon státuszt állít be, ez magasabb, mint a referee.
ready - Készenállsz a küzdelemre.
readyteam - Csapat ready.
reconnect - Újra kapcsolódik a szerverhez, ha esetleg kirugtak stb..
record - Demót veszel fel a megadott névvel.
ref - Referee státuszt ad.
reflogout - Kilépsz refereeből.
say - Global chatbe írsz vmit.
say_buddy - A kiválasztott embernek írsz.
say_fireteam - Fireteamnek írsz.
say_team - Csapatodnak írsz.
scores - Pontok damagek aktuális állását adja ki konzolba.
screenshotJPEG - Screenshotot csinál jpeg formátumban.
screenshot - Screenshotot csinálsz tga formátumban.
selectbuddy - Fireteamből kijelölsz egy embert.
serverinfo - Serverről ad infot.
set - Változónak adsz értéket vele.
shoutCastLogin - Shoutcast státuszt ad, tehát senki sem bújhat el előled.
shoutCastLogout - Kilépsz a shoutcastból.
showip - Kiírja az ipdet.
specinvite - Spectatort hívhatsz meg vele, aki nézheti mit csinál a csapatod.
speclock - Elrejti a csapattagokat a kíváncsi szemek elől.
specunlock - Spectlock feloldására jó.
statsdump - Statot menthetsz el txt fájlba.
stoprecord - Demó felvevését állítod le vele.
systeminfo - Újabb szerverbeállításokról ad infot.
team - Kiválaszthatod vele a csapatot, kasztot, fegyvert.
toggle - Ki-be kapcsolja a megadott változót.
toggleconsole - A konzolt hozza elő.
unbind - Kibindel egy billentyűt.
unbindall - Az összes billentyűt kibindeli.
unpause - Pause feloldása.
vid_restart - Grafikai motor újraindítása.
vsay - Global voice-chat.
vsay_buddy - Voice-chat egy kiválasztott játékosnak.
vsay_fireteam - Voice-chat a fireteamnek.
vsay_team - Voice-chat a csapatnak.
vstr - Saját függvény használata.
wait - Annyi framet vár, amennyit megadunk, ezalatt nem tudsz semmit sem csinálni.
weapalt - Mondjuk felszereli a gránátot rifflére.
weaplastused - Utoljára használt fegyvert szedi elő.
weaponbank - A megadott sorszámú fegyvert rántja elő.
weaponstats - Fegyverhasználatról ír ki statot.
wm_ftsayPlayerClass - Megmondja a kasztodat a fireteamnek.
wm_sayPlayerClass - Megmondja a kasztodat a csapatnak.
zoomin - Közelít távcsővel.
zoomout - Távolít távcsővel.

Forrás:
www.enemy-territory.hu
Inf3rn0
Névtelen
Beküldve: 2007.03.28. 11:35
Adat típusú változók táblázata by Inf3rn0
Változó neve | Értékei | Alapbeállítás | Mit csinál
b_antilag | 0/1 | 1 | Az antilagot kapcsolja be.
b_chatalpha | 0-1 | 0.33 | Ezzel állíthatod, hogy mennyire legyen látható a chat szöveg.
b_chatflags | 0/1 | 1 | Chatnél kirakja-e a zászlókat.
b_chatsounds | 0/1 | 0 | Elméletileg a chat hangokat ki tudod kapcsolni vele.
b_drawclock | 0/1 | 0 | Kiírathatod vele a pontos időt.
b_drawPromotions | 0/1 | 1 | Ha rangban előrelépsz üzenetet kapsz.
b_drawranks | 0/1 | 1 | Rangjelzések kirajzolása.
b_drawRewards | 0/1 | 1 | Kitüntetések kirajzolása.
b_drawspeed | 0-5 | 0 | A haladási sebességedet kiírja-e.
b_fireteamalpha | 0-1 | 1.0 | A fireteam ablak mennyire látható.
b_goatSound | 0/1 | 1 | Ha lekéselsz valakit bégető hangot hallasz.
b_hitsounds | 0/1 | 0 | Ha eltalálod az ellenfelet csilingelő hangot hallasz.
b_lagometeralpha | 0-1 | 1.0 | Mennyire látható a lagometer.
b_mapzoom | - | 5.159 | Térképen mennyi az alapbeállítás zoomnak.
b_muzzleFlash | 0/1 | 1 | Torkolattűz látszik-e.
cg_atmosphericEffects | 0/1 | 1 | Beállíthatod vele, hogy ne legyen eső, hó stb.
cg_autoAction | 0/1 | 0 | Minden pályáról amin játszol demót vesz.
cg_autoActivate | 0/1 | 1 | Ha pl lőszeresdobozra rámész, akkor automatikusan felveszi.
cg_autoReload | 0/1 | 1 | Ha kifogy a töltény automatikusan újratölt.
cg_autoswitch | 0/1 | 0 | Ha felveszel valamilyen fegyvert, akkor átvált rá.
cg_bloodFlash | 0/1 | 1 | Ha sérülsz Vér fröccsen a képernyőre.
cg_bloodTime | - | 120 | Mennyi ideig marad meg a vér a pályán.
cg_bobPitch | - | 0.002 | Fel-le billeg a célkereszt előre haladásnál.
cg_bobRoll | - | 0.002 | Az összes horizontális billegést kikapcsolja.
cg_bobUp | - | 0.005 | Az összes vertikális billegést kikapcsolja.
cg_bobYaw | - | 0.002 | Jobbra-balra billeg a célkereszt oldalazásnál.
cg_brassTime | - | 2500 | A töltények mennyi ideig maradnak a pályán.
cg_crosshairAlpha | 0-1 | 1.0 | Beállíthatod vele, hogy mennyire látszik a célkereszt.
cg_crosshairAlphaAlt | 0-1 | 1.0 | A másodlagos célkereszt átlátszóságát állíthatod vele.
cg_crosshairColor | - | white | Célkereszt színe.
cg_crosshairColorAlt | - | white | Másodlagos célkereszt színe.
cg_crosshairHealth | 0/1 | 0 | A célkereszt a színével mutatja mennyi életed van.
cg_crosshairPulse | 0/1 | 1 | Mozgásra, lövésre megnő a célkereszt mérete.
cg_crosshairSize | - | 48 | A célkereszt méretét állíthatod vele.
cg_cursorHints | 0/1 | 1 | Mondjuk ajtó közelében kezet rajzol ki stb.
cg_drawCrosshair | 0-9 | 1 | Milyen célkeresztet rajzoljon ki.
cg_drawCrosshairNames | 0/1 | 1 | Ha ráviszed a célkeresztet a csapattársadra kiírja a nevét.
cg_drawCrosshairPickups | 0/1 | 1 | Mondjuk létránál létraikont rajzol ki.
cg_drawFireteamOverlay | 0/1 | 1 | Látszik-e a fireteam ablak.
cg_drawFPS | 0/1 | 0 | Kiírja a képkocka/másodperc értéket.
cg_drawGun | 0/1 | 1 | Kirajzolja-e a fegyvert.
cg_fov | 90-120 | 90 | Látószög nagyságát állíthatod vele.
cg_lagometer | 0/1 | 0 | Kirajzolja-e a lagometert.
cg_marktime | - | 20000 | Mennyi ideig maradnak meg a lövésnyomok.
cg_noAmmoAutoSwitch | 0/1 | 1 | Ha kifogysz a töltényből, egyből vált másik fegyverre.
cg_noVoiceChats | 0/1 | 0 | Voice-chat hangokat kapcsolja ki.
cg_noVoiceText | 0/1 | 0 | Voice-chat szöveget nem írja ki.
cg_runpitch | - | 0.002 | Fel-le billegés futás közben.
cg_runroll | - | 0.005 | Jobbra-balra billegés futás közben.
cg_shadows | 0/1 | 1 | Árnyék ki-be kapcsolása.
cg_showblood | 0/1 | 1 | Vér fröccsen, ha eltalálsz vkit.
cg_zoomDefaultBinoc | 0-100 | 45 | Zoomolás nélkül mennyit nagyít a távcső.
cg_zoomDefaultFG | 0-100 | 55 | Zoomolás nélkül mennyit nagyít az FG42.
cg_zoomDefaultSniper | 0-100 | 20 | Zoomolás nélkül mennyit nagyít a távcsöves puska.
cg_zoomStepBinoc | 0-100 | 3 | Egy zoomin-re mennyit közelít a távcső.
cg_zoomStepFG | 0-100 | 10 | Egy zoomin-re mennyit közelít az FG42.
cg_zoomstepsniper | 0-100 | 2 | Egy zoomin-re mennyit közelít a távcsöves puska.
cg_teamchatheight | 0-100 | 8 | Hány sorban látszódjon a voice-chat.
cg_teamChatsOnly | 0/1 | 0 | Csak teamchat működik, globalchat nem.
cg_teamChatTime | - | 8000 | Mennyi ideig látható a voice-chat.
cg_voiceSpriteTime | - | 6000 | Mennyi ideig hallhatóak a hangok.
cg_wolfParticles | 0/1 | 1 | Különböző effekteket kapcsolhatsz vele ki-be.
cl_allowDownload | 0/1 | 1 | Engedélyezheted, hogy a hiányzó fájlokat a szerverről töltse le.
cl_autoupdate | 0/1 | 1 | Ha új patchet talál, akkor kiírja.
cl_maxpackets | 30-100 | 30 | Hány csomagot próbál küldözgetni a géped a szevernek.
cl_mouseAccel | 0/1 | 0 | Egér gyorsításának ki-be kapcsolása.
cl_packetdup | 0/1 | 1 | Minden csomagot 2x küldesz el, így biztos nem vesznek el azok.
cl_punkbuster | 0/1 | 0 | Punkbustered kapcsolhatod be vele.
cl_timenudge | -10-10 | 0 | Pingedhez igazíthatod, hogy hova kell lőni.
cl_wwwDownload | 0/1 | 1 | A hiányzó fájlok weboldalról letöltését engedélyezheted.
com_hunkMegs | - | 56 | Texturákra mennyi memóriát fordítasz.
com_introplayed | 0/1 | 0 | Kell-e intro az elején.
com_maxfps | 0-999 | 85 | Felülről lekorlátozhatod vele az fpsed.
com_soundMegs | - | 24 | Hangokra mennyi memóriát fordít a játék.
com_zoneMegs | - | 24 | A pályák betöltésére mennyi memóriát fordítasz.
demo_avifpsF1 | 0-999 | 0 | A demoból hány fpsel csináljon képsorozatot. (F1)
demo_avifpsF2 | 0-999 | 10 | A demoból hány fpsel csináljon képsorozatot. (F2)
demo_avifpsF3 | 0-999 | 15 | A demoból hány fpsel csináljon képsorozatot. (F3)
demo_avifpsF4 | 0-999 | 20 | A demoból hány fpsel csináljon képsorozatot. (F4)
demo_avifpsF5 | 0-999 | 24 | A demoból hány fpsel csináljon képsorozatot. (F5)
demo_drawTimeScale | 0/1 | 1 | Kiírja, hogy milyen sebességgel nézed a demot.
demo_infoWindow | 0/1 | 1 | Kirakja a demonézéshez a súgót.
m_filter | 0/1 | 0 | Finomítja az egérmozgást.
m_pitch | 0.016-0.022 | 0.022 | Fel-le mozgatás sebessége egérnél.
m_yaw | 0.016-0.022 | 0.022 | Jobbra-balra mozgatás sebessége.
r_ati_fsaa_samples | 0/1 | 1 | Nem szeretik a szerverek, ha be van kapcsolva.
r_ati_truform_tess | 0/1 | 1 | Nem szeretik a szerverek, ha be van kapcsolva.
r_detailtextures | 0/1 | 1 | Magas felbontású textúrák.
r_displayrefresh | - | 0 | Monitor frissítését állíthatod vele.
r_drawFoliage | 0/1 | 1 | Például a füvet stb kirajzolja-e.
r_drawSun | 0/1 | 1 | Nap kirajzolása.
r_dynamiclight | 0/1 | 1 | Dinamikus fények, tükröződések.
r_fastsky | 0/1 | 0 | Egyszerű égbolt.
r_flares | 0/1 | 1 | Tüzek ki-be kapcsolása.
r_fullscreen | 0/1 | 1 | Teljes képernyős mód.
r_gamma | 1-3 | 1.3 | Fényerősség.
r_ignorehwgamma | 0/1 | 0 | Figyelmen kívül hagyja a hardware-es fényerősség beállításokat.
r_intensity | 1-3 | 1 | Színek intenzitása.
r_mapoverBrightBits | 0-2 | 2 | A textúrák fényerejét növeli.
r_mode | 0-12 | 4 | Felbontás nagysága.
r_overBrightBits | 0-2 | 0 | Fényerő további növelésére szolgál.
r_picmip | 0-3 | 1 | Mennyire kidolgozottak a textúrák.
r_subdivisions | 0-999 | 4 | A kanyarokat hány törésből rakja össze.
r_swapInterval | 0/1 | 0 | Vsync ki-be kapcsolása.
s_doppler | 0-1 | 0 | Doppler effekt ki-be kapcsolása.
s_khz | 0-44 | 22 | Hangok részletességét állíthatod vele.
s_loadas8bit | 0/1 | 1 | Nyolc bitenként tölti be a hangokat.
s_musicvolume | 0-1 | 0.25 | Zene hangerjét állítja.
s_separation | 0-1 | 0.5 | Sztereo elkülönítés.
s_volume | 0-1 | 0.8 | Hangerősség szabályozására szolgál.
logfile | 0/1 | 0 | Logfájlba mentés ki-be kapcsolása.
name | - | ETPlayer | A neved írhatod át vele.
rate | 5000-25000 | 5000 | Minél kisebb a sávszélesség, annál kisebb kell hogy legyen.
sensitivity | - | 5 | Egér érzékenységét állíthatod be vele.
snaps | 20-40 | 20 | Mennyi pillanatfelvételt küld a szerver neked.
timescale | 10-10 | 1 | Beállíthatod milyen gyorsan akarod nézni a demot.

Forrás:
www.enemy-territory.hu
Inf3rn0
Névtelen
Beküldve: 2007.03.28. 11:37
Öngyilkos script by Inf3rn0
Öngyilkos script

Ez a legegyszerűbb script, gyakorlásnak jó az elejére. A középső egérgomb lenyomására szeretnénk elérni azt, hogy a
játékban öngyilkosak legyünk, ebben segít a kill parancs. A forcetapout pedig arra jó, hogy ha még éleszthető
állapotban vagyunk, akkor elgibbeljük magunkat, hogy tudjunk újra spawnolni. Egy bindelés az egész:

bind MOUSE3 "kill; forcetapout"

Forrás:
www.enemy-territory.hu
Inf3rn0
Névtelen
Beküldve: 2007.03.28. 12:05
Név váltó script by Inf3rn0
A nevünket a name ide_jon_a_nevunk paranccsal tudjuk megváltoztatni. Ha több nevet használunk, mondjuk álnevezünk, vagy több ember használja ugyanazt a configot, akkor hasznos a névváltó script, melynek segítségével gombnyomásra nevet válthatunk. Milyen legyen ez a script? Fontos, hogy egyszerűen bővíthessük, lehessen oda-vissza váltogatni a nevek között, Unnamedplayer néven connecteljünk, és utána gombnyomásra válasszunk nevet, úgy, hogy a többiek lehetőleg ne lássák az összes nevet, melyeket használunk. Ha esetleg elrontottuk az átnevezést, akkor gombnyomásra Unnamedplayer néven folytassuk, bár a konzolban látszani fog a dolog, de nem lesz olyan feltűnő, mint egy sima átnevezés. Négy billentyűre lesz szükségünk mindehhez:

bind UPARROW "vstr name_loader"
bind DOWNARROW "vstr name_null"
bind LEFTARROW "vstr name_previous"
bind RIGHTARROW "vstr name_next"

A balra, jobbra billentyűkkel választjuk ki a nevet, az előrével átnevezzük magunkat, a hátrafele mutató nyillal pedig Unnamedplayer néven folytatjuk. Ahogy a bindekből látszik, mindegyik billentyűhöz rendeltem egy-egy függvényt.
A bindeket egészítsük ki a binds.cfg-ben, a függvényeket a name.cfg-be írjuk majd a programs könyvtárba. A bonyolultabb scripteknél ugyanis mindig egy vagy több cfg fájlt hozunk majd létre a könnyebb áttekinthetőség kedvéért.
Hozzuk is létre a fájlt, és írjuk be az autoexec.cfg-be, hogy töltse azt be:

exec configs/programs/names.cfg

Először csináljuk meg a name_null függvényt, és futtassuk is, így Unnamedplayer lesz kezdetben a nevünk.
set name_null "set name_next vstr name_1; set name_previous vstr name_4; set name UnnamedPlayer"

vstr name_null

A name_null-ban a name_next és name_previous függvényeknek is alapbeállítást adhatunk. A next angolul következőt jelent, tehát ez lesz a következő névhez tartozó függvény, a previous pedig előzőt jelent, ebből gondolom ki lehet találni, hogy az előző névhez tartozik, tehát akkor használjuk a name_previous-t, ha visszafele akarunk ugrálni a nevek között. Mivel a példába négy nevet írtam be, ezért az előző név a negyedik lesz, a következő pedig az első. A nevekhez pedig külön függvényeket kell rendelnünk, úgy, mint name_1, vagy name_4, melyekben szintén át kell írni a következő, ill. előző nevet, mert ugye egy után kettő jön, és négy előtt három van, bármily meglepő.

set name_1 "set name_next vstr name_2; set name_previous vstr name_4; set name_loader name ^0Pistike1; echo ^0Pistike 1. neve"
set name_2 "set name_next vstr name_3; set name_previous vstr name_1; set name_loader name ^0Pistike2; echo ^0Pistike 2. neve"
set name_3 "set name_next vstr name_4; set name_previous vstr name_2; set name_loader name ^0Pistike3; echo ^0Pistike 3. neve"
set name_4 "set name_next vstr name_1; set name_previous vstr name_3; set name_loader name ^0Pistike4; echo ^0Pistike 4. neve"

Mivel azt akarjuk, hogy az éppen kiválasztott név rejtve maradjon más előtt, ezért külön függvényre van szükségünk, mely a névváltoztatást tárolja el, és ha használjuk, akkor nevezzük csak át magunkat. Ez legyen a name_loader, melyet az előre nyilra bindeltünk, ha még emlékeztek. A nevek kiválasztásánál tehát ezt a függvény írjuk át így:

set name_loader name ^0ez_egy_fekete_nev_lesz;

Az egész hátránya, hogy a name_loader-nek egy másik függvényen belül adunk értéket, így nem rakhatunk idézőjeleket, aminek pedig az a következménye, hogy a nevünkben nem lehet szóköz, mert a szóköz utáni részt a program már egy másik parancsnak értelmezné. A szóköz pótlására javaslom a _ jelet. Ahhoz, hogy tudjuk éppen melyik névnél tartunk érdemes kiírtani azt az echo paranccsal:

echo ^0A fekete névnél tartunk;

Az echo-nál nem kell idézőjelet raknunk, így szóközt is kiírathatunk vele, ha függvényen belül használjuk. A script bővítésénél egyszerűen létrehozzuk az ötödik nevet:

set name_5 "set name_next vstr name_1; set name_previous vstr name_4; set name_loader name ^0Pistike5; echo ^0Pistike 5. neve"

Az ötödik nevet pedig beillesztjük a menübe úgy, hogy árírjuk az előző, következő és null függvényeknél a next és previous részeket:

set name_null "set name_next vstr name_1; set name_previous vstr name_5; set name UnnamedPlayer"

set name_1 "set name_next vstr name_2; set name_previous vstr name_5; set name_loader name ^0Pistike1; echo ^0Pistike 1. neve"

set name_4 "set name_next vstr name_5; set name_previous vstr name_3; set name_loader name ^0Pistike4; echo ^0Pistike 4. neve"

Ez a script egy egyszerű példa volt arra, hogyan írhatunk egy menüt. Lényegében az összes bonyolultabb
scriptet menük vezérlik, ezért fontos, hogy megértsd, mit miért csináltunk.

Forrás:
www.enemy-territory.hu
Inf3rn0
Névtelen
Beküldve: 2007.03.28. 12:10
Célkereszt váltó script by Inf3rn0
Ha scriptet írunk érdemes átgondolni, hogy mit is akarunk, és hogyan valósíthatjuk meg azt a legegyszerűbben, erre lesz jó példa ez a célkereszt váltó.
A célkereszt kinézetét a cg_drawcrosshair-el állíthatjuk.
Például cg_drawcrosshair 5-nél egy sima pötty
a célkereszt cg_drawcrosshair 1-nél pedig az alapbeállításnak megfelelő. Összesen 10 különböző célkereszt közül választhatunk (0-9). Valaki a sima pöttyre esküszik, mint például én, de mást is használhatsz, igazából teljesen mindegy, mert úgyis ahhoz a célkereszthez szoksz hozzá, amelyiket huzamosabb ideig használsz. A célkeresztnél fontos, hogy elég kicsi legyen ahhoz, hogy ne takarja ki az egész embert, viszont észrevehető legyen. Nekem mondjuk az nem okoz gondot, hogy megkeressem hol a célkereszt, mert a fegyver állásából tudom nagyjából, viszont akik cg_drawgun 0-t használnak, azoknak jobb a nagyobb célkereszt, és a látószög váltó. A célkereszt váltót megcsinálhatnánk egy sima menüvel, ahogy a névváltót, azonban a legegyszerűbb, ha a cycle parancsot használjuk:

bind END "cycle cg_drawcrosshair 0 9"

A cycle segítségével a cg_drawcrosshair értékét növeljük itt mindig egyel nullától kilencig, majd a következő érték ismét nulla lesz stb. Ez olyan, mint a névváltónál a next rész. Ennek a parancsnak az egyedüli, azonban igen komoly
hátránya az, hogy csak számértéket változtat, tehát a vstr name_1-ből nem csinál vstr name_2-t. Ezért nem használható egy normális menü megírására. Ebben a scriptben azonban jól hasznosítható, mert pont erre a szám kezelő tulajdonságára van csak szükségünk. A cycle-hez hasonló függvény a toggle, mely a neki megadott változó értékét nulla és egy között váltogatja, tehát lényegében ki-be kapcsolgatja a változót.A toggle cg_drawgun például a fegyver kirajzolását kapcsolgatja ki-be.

Forrás:
www.enemy-territory.hu
Inf3rn0
Névtelen
Beküldve: 2007.03.28. 12:30
Demó felvevő script by Inf3rn0
A játék megörökítésére szolgál a screenshot és a demó felvétele. A screenshot-ok és a demók a screenhots, ill. demos mappákba kerülnek. A screenshot lényegében olyan, mintha lefényképeznénk ahogy éppen játszunk, a demó pedig filmezésnek felel meg. Screenshot-ot az autoscreenshot paranccsal készíthetünk, demót pedig autorecord-al vehetünk fel.

bind DEL "autoscreenshot; echo ^1--> screenshot"

Mint látható screenshot-nál elég egy sima bindelés, a demóhoz viszont scriptet kell írnunk, mivel a felvételt elindítani és leállítani is kell, ezeket pedig érdemes egy gombra bindelni. A felvétel leállítására szolgál a stoprecord parancs. Hozzuk létre a demo.cfg-t, melybe az egyébként nagyon egyszerű scriptet írjuk:

bind INS vstr demo

set demo_record "play sound/menu/select; autorecord; set demo vstr demo_stop"
set demo_stop "play sound/menu/select; stoprecord; set demo vstr demo_record"
set demo vstr demo_record

Először demo függvényt rábindeljük az insert billenytűre. Ez a függvény hasonlóan fog viselkedni, mint a toggle, ki-be kapcsolja a felvételt. Ezt úgy érhetjük el, hogy a demo_record-ban értéknek a demo_stop függvényt állítjuk be, a demo_stop-ban pedig éppen fordítva. Lényegében ez a legegyszerűbb menü: két érték van, és egyirányú. Szépítésnek berakhatjuk még a play parancsot, mely a pak0.pk3-ból játszik le egy kiválasztott wav fájlt. A pak0.pk3, mint minden pk3 kitömöríthető, mivel zip formátumú. Így megnézhetjük, hogy milyen fájlok vannak benne. A hangok a sound mappában vannak, de találhatók a pk3-ban példaconfigok is.

Forrás:
www.enemy-territory.hu
Inf3rn0
 
 
lőször is kell hozzá egy szerver amin tudjuk mi a rcon jelszó.
1. Lépjünk be a szerverre, majd hívjuk le a konzolt és írjuk be: rcon_password "rcon jelszód" ("" nem szükséges)
Ezitán tudunk mindenféle beállításokat változtatni a szerveren a következő képpen: a konzolba: "rcon parancs"
Pár parancs:
  • rcon sv_password "új jelszó" » ezzel tudunk jelszót változtatni
  • rcon kick "játékos neve vagy id-je" » ezzel tudunk egy játékost kihajítani a szerverről
  • rcon ban "játékos neve vagy id-je" » ezzel tudjuk kitiltani a játékost egy időre a szerverről
  • rcon users » kiirja a szerveren tartozkodó játékosok adatait (ip, id)
  • rcon exec "valami.cfg" » egy új configot tölthetünk be vele szerverre, a fájlnak mindenképpen a szerveren a dod mappába kell lennie
  • rcon changelevel "pályaneve" » ezzel váltjuk el a pályát egy másikra
  • rcon say "valamilyen szöveg" » a szerver nevében tudunk irkálni a játékosoknak
  • rcon listid » kiírja a bannolt játékosok id-jét
  • rcon listip » kiirja a bannolt játékosok ip-jéz
  • rcon removeban "játékos id-je" » ezzel tudjuk levenni a ban-t a játékosról
 
 
 
 
 
Először is meg kell keresni a etqwconfig.cfg nevű fájlt, ez tartalmazza a játék beállításait ez pedig a
C:\Documents and Settings\Gépnév\Dokumentumok\id Software\Enemy Territory - QUAKE Wars Demo\base\ találhatjuk meg illetve itt található a etqwbinds.cfg nevű fájl is ebben pedig a billentyűzet beállításai található.

Elsőként lássuk a bindelést. Ha megnyitjuk(bármien txt fájl szerkesztő megteszi) a etqwbinds.cfg fájlt akkor ott láthatjuk ilyen formában a bindeket:

bind "[gomb]" "_moveup" "" "default"

a default azt jelenti hogy alaphelyzetben mire használható a billentyű.

De a qw ban lehetőség van arra is hogy ugyan azt a gombot több funkciora is programozhatjuk.
A vehicle használatával abban az esetben ha járműbe szálunk ugyan az a gomb másra is használható vá válik.

bind "[gomb]" "_forward" "" "vehicle"

de lehetőség van arra is hogy esetlegesen több gomb lenyomását is használhassuk ebben az estben a következő képen néz ki a sor:

bind "a" "kill" "shift"

ebben az esetben a kill parancs a „a”+shift együttes használatával fog működni.

A script nyelv további lehetősségeket is tartalmazz.



Most nézük a etqwconfig.cfg nevü fájt.

//Név,klánnév beállitás

ui_name "Név"
ui_clanTag "Csapatnév"
ui_clanTagPosition 0 //0=a csapatnév a játékos neve előtt , 1=a játékos neve után.

// Konzol

seta con_notifyTime 3
seta con_speed 3 // conzol sebessége
seta com_allowConsole 0 // 0 = alt + ctrl + 0 -val lehet lehívni a konzolt ; 1 0 -val lehet lehívni a konzolt

//képerő// Hud

gui_showTooltips 0 // a tippek nem látszanak
gui_scoreBoardSort 0 //0= XP , 1=fireteam
g_commandMapZoom 0.125 //kistérkép nagyitása
g_commandMapZoomStep 0.125 //lépték
g_rotateCommandMap 1 // forogjon a command map
g_showWayPoints 1 // útvonal jelzések
g_waypointAlphaScale 0.7 // útvonal jelzés mennyire legyen áttetsző
g_chatLineTimeout 5 //az üzenetek meddig legyenek láthatok.
g_fov 90 // látószög fokban
ui_showGun 1 // 1= latszik a fegyver ; 2 = nem látszik

// Grafikai beállítások(képernyő):

r_mode 5 //felbontás 3=640x480, 4=800x600, 5=1024x768, 6=1152x864, 7=1280x720, 8=1280x800, 9=1280x1024, 10=1440x900, 11=1600x900, 12=1600x1024, 13=1600x1200, 14=1680x1050, 15=1920x1200, 16=2560x1600, -1=custom
r_aspectRatio 0 //képarány 0=4:3, 1=16:9, 2=16:10, 3=5:4, -1=custom
r_displayRefresh 0 //képernyö frissités
r_swapInterval 0 //vertikális szinkron
r_fullscreen 1 //teljesképernyő

// Grafikai beállítások(renderer)

r_brightness 1
r_gamma 1
r_multiSamples 0 //AnitAliasing
r_shadows 1 //árnyékok
r_softParticles 0 //füst,víz effektek
r_useAlphaToCoverage 1


//Grafikai szint

r_detailTexture 1 //1- alacsony, 1=normál/ nagy
r_renderProgramLodDistance 200 //-1=alacsony , 200=normál/nagy
r_shaderQuality 0 //2=alacsony, 0=normál/nagy
r_useDitherMask 1 //0=alacsony, 1=normál/nagy
bse_detailLevel 1.0 //0.5=alacsony, 1.0=normál/nagy
bse_simple 0 //1=alacsony, 0=normál/nagy
r_skipStuff 0 //1=alacsony, 0=normál/nagy
r_MD5LodScale 3.4 //1=alacsony, 3.4=normál/nagy


//Textures
image_anisotropy 1 //Anisotropic szűrő beállítása minimum 1-nek kell lennie
image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR" // GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST,GL_LINEAR_ MIPMAP_LINEAR, GL_NEAREST,GL_LINEAR,GL_NEAREST_MIP MAP_NEAREST; GL_NEAREST_MIPMAP_LINEAR ; textura szürése a mipmaped elemekre a távolság függvényében
image_ignoreHighQualit y 0 // picmiped engedélyezése minden textúrára
image_lodbias 0
image_roundDown 1
image_useAllFormats 1
image_useBackgroundLoads 1
image_useCompression 1 //textrura tömörités 0 – nincs ; 1 - van
image_useNormalCompression 2 // 0-2 közzötti értek lehet 0- nincs
image_usePrecompressedTextures 2 //

//Picmip -4 -től 2-ig lehet állitani az értéket -4 gyengébb, 2 jobbminőség

image_picMipEnable 1 // Picmipbekapcsolása
image_globalPicM ip 0
image_diffusePicMip 0
image_bumpPicMip 0
image_specularPicMip 0


//FPS

com_unlockFPS "1" // 30-s limit felodása
com_unlock_timingMethod "0"
scom_unlock_maxFPS "120" //maxfps
com_showFPS "1" //fps kiíratása a képernyöre



//CPU beállítások
Gyengébb cpu alacsony(2.8 - alatt), normál vagy nagy cpu (2.8 vagy nagyobb)

r_megaTilesPerSecond 9999 //85=alacsony, 256=normál, 9999=nagy
g_maxTransportDebrisExtra High 8 //3=alacsony, 8=normál vagy nagy
g_maxTransportDebrisHigh 8 //2=alacsony, 8=normál vagy nagy
g_maxTransportDebrisMedium 8 //0=alacsony, 8=normál vagy nagy
g_maxTransportDebrisLow 8 //1=alacsony, 8=normál vagy nagy
g_skipLocalizedPrecipitation 0 //0=alacsony, 8=normál vagy nagy
g_transportDebrisExtraHighCuto ff 8192 //2048=alacsony, 8192=normál vagy nagy
g_transportDebrisHighCutoff 4096 //1024=alacsony, 4096=normál vagy nagy
g_transportDebrisMediumCutoff 2048 //512=alacsony 2048=normál vagy nagy
g_transportDebrisLowCutoff 1024 //0=alacsony, 1024=normál vagy nagy

// Mouse és mozgások

sensitivity 5 // Egér érzékenyseg
m_pitch 0.022 // vízszintes elmozdulási nagyság
m_yaw 0.022 // függöleges elmozdulási nagyság
m_smooth 1 //finom egér mozgás // 1 kikapcsolva; 0 bekapcsolva
m_helicopterPitch -0.022
m_helicopterYaw 0.022

in_freeLook 1 // 1 szabad egérmozgás(fejmozgás)
in_toggleSprint 0 // 0- csak addig van sprint amíg a sprintgombot(bind)nyomva tartjuk, 1 – ha benyomjuk a sprintgombot(bind) addig sprintel amíg újra meg nem nyomjuk a gombot.
in_toggleRun 0 // 1- állandó futás ; 0 - sétál

//Bobbing („fegyver ringatózás, ingás”)

0 érték kikapcsolja

pm_bobpitch 0.002
pm_bobroll 0.002
pm_bobup 0.005
pm_crouchbob 0.23
pm_runbob 0.4
pm_runpitch 0.002
pm_runroll 0.005
pm_walkbob 0.3

// Hálózati beállítások

net_clientLagOMeter 0 // 0 – lagometer nem látszik a képernyőn ; 1- látszik a képernyőn
net_clientMaxPrediction 1000
net_clientMaxRate 16000 //kilens és szerver közötti adatcsere sebesség byte/sec ben
net_clientPrediction 20 //
net_clientServerTimeout 40
net_clientSkipUsercmd 2
net_clientUsercmdBackup 0
net_predictionErrorDecay 1
net_updateAutoDownload 1 //automatikus letöltés
net_updateAutoExecute 1

 
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Idő
 
Mystat
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Webfordítás
 
Géped
IP
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal